Пройти тест онлайн

Чого не слід казати на співбесіді

30.11.2017

Щоб здобути гарну роботу за кордоном, дехто йде на курси англійської і навіть ділової англійської, розсилає свої резюме і з нетерпінням чекає пропозиції. Проте на шляху до бажаного є ще один важливий етап – співбесіда. І навіть якщо вона не здається складною, дуже легко під час цієї розмови сказати, на перший погляд, дрібницю, котра може значно вплинути на результат. Пропонуємо вам перелік того, чого не слід казати під час співбесіди на роботі за кордоном, і на батьківщині – також.

По-перше, не слід питати, чим займається компанія. Вважається, що це питання ви мали вивчити самостійно, і саме після цього вирішили прийти влаштовуватися на компанію, а не навпаки. Втім, можна поставити питання щодо конкретних напрямків діяльності компанії та про курс на найближчий час – це, навпаки, покаже, що ви у курсі справ і цікавитеся роботою.

Не слід одразу ж питати про зарплатню, принаймні, у США. Якщо ви маєте підозри, що компанія буде платити вам меншу суму, аніж вас цікавить, залиште це питання на другу співбесіду. Фокусування лише на питаннях оплати без зацікавленості у самій праці виставляє кандидата у дуже невиграшному світлі для роботодавця.

По-друге, не заведено одразу уточнювати можливість роботи дистанційно (про неї, якщо є така опція, зазвичай йдеться у самій об’яві) та гнучкості робочого графіка (це питання рекомендується відкласти вже на час після робочої пропозиції). Не слід також стверджувати, що ви готові робити будь-яку роботу – це покаже, що ви зацікавлені у грошах та дещо відчайдушні. Якщо ви справді ладні робити вже будь-що, то можна пояснити, що ви робите зазвичай, що вже вмієте і відмітити, що залюбки вивчаєте і освоюєте нові сфери діяльності.

По-третє, не слід лаяти свою останню роботу, компанію та начальника, навіть якщо вони у печінках сидять, тому що це складає про вас враження як про людину, якій складно догодити і від якої можна потім наслухатися подібного ж уже на свою адресу. Намагайтеся бути максимально толерантними у цьому питанні.

Четверте – це те, що не слід перехвалювати себе, тим паче, щось вигадуючи. Якщо ви вже вирішили говорити про свої переваги та здобутки, буде добре, якщо ви принесете документи, що підтверджують ваші слова. І не слід казати, що ваш найбільший недолік – перфекціонізм: співробітники відділу кадрів це чули вже тисячу разів. Краще розповісти про якийсь невеличкий недолік, над котрим ви вже працюєте. Наприклад, якщо у вас є невеликі проблеми із самоорганізацією, то можна про це розповісти, зазначивши, що зараз використовуєте для рішення цієї проблеми новий метод або мобільний додаток.

Ну, і по-п’яте, не слід казати, що у вас немає питань, коли вам пропонують щось спитати. Адже саме ваші питання можуть показати, наскільки ви зацікавлені у запропонованій позиції.