Пройти тест онлайн

Погана граматика може нашкодити бізнесу

5.11.2016

Складно повірити, що ваша компанія може терпіти збитки навіть через звичайні граматичні помилки у листах. Але це так. Згідно з одним з авторів Harvard Business Review, 81% опитуваних людей, які щоденно проводять мінімум 2 години за читанням для роботи, вважають, що погано написані листи витрачають їхній дорогоцінний час. Учасники опитування зізналися, що їх до сказу доводять занадто довгі, неструктуровані, незрозумілі, неточні та сповнені жаргону тексти.

Добре, коли новий співробітник проходив курси ділової англійської, але чимало новеньких використовують вже готові досить криві шаблони листів, невичитані тексти звітів і вижимки з погано написаних керівництв. А це не кращим чином відображається на роботі. Подібних непорозумінь можна уникнути, якщо запам’ятати кілька простих істин.

Звичка «розтікатися думкою по паперу» підриває авторитет у очах колег, що особливо некорисно для керівництва. Чіткі, зрозумілі, досить короткі тексти без зайвого жаргону і повторювань слів, викликають куди більше поваги. На вникання у нерозбірливий лист витрачається час, гарні тексти не відбирають робочий час, дозволяючи одразу зрозуміти суть питання та перейти до виконання плану.

Якісний маркетинг заслуговує довіри. Чому представники медіа так не полюбляють прес-релізи? Тому що занадто багато людей пише їх без врахування кінцевої аудиторії. Ці довжелезні тексти насичені жаргоном, який складно перекласти на «людську», вони викручуються та вуалюють факти великою кількістю слів. Тому журналістам доводиться по крупинкам докопуватися до істини. Чесні тексти без зайвого і обману заслуговують поваги і роблять співробітництво привабливішим.

Будь-яка стаття, прес-реліз або замітка доносить більше інформації, якщо написані чітко, структуровано і з використанням активного стану, оскільки пасивний створює «смислові прогалини», викидаючи з речень важливу інформацію. Адже дуже часто важлива не лише дія, але і те, ким вона була зроблена.

Крім всього цього, чіткий лист дозволяє зекономити час менеджерів, адже їм не потрібно довго вчитуватися у звіти та листи, щоб зрозуміти їх сутність. А отже, і їх робота стане продуктивнішою.