3.07.17

Правила дистанційної роботи

Сьогодні все більше людей мають нагоду працювати, не сидячи у офісі, а, наприклад, подорожуючи чи знаходячись у себе вдома. Проте у цього явища є принаймні один недолік: досить часто люди, що працюють дистанційно, забувають про певні правила етики, що створює непорозуміння з колегами. Ось що потрібно робити:

  1. Не запізнюйтесь, особливо – якщо вам потрібно взяти участь у конференції. Враховуйте, що вам необхідний певний час, щоб завантажити свій гаджет, відкрити усі потрібні програми та налаштувати систему, а сторонні програми – вимкнути. Це особливо стосується зайвих месседжерів, котрі можуть привертати до себе вашу увагу у не самий слушний час.
  2. Притримуватися етики ділового листування. По-перше, потрібно максимально стисло викладати свої думки та ідеї. По-друге, ніколи не пишіть для усіх з питань, котрі може вирішити одна конкретна людина – пишіть їй. Тим паче, якщо ви маєте бажання покритикувати чиюсь роботу або обговорити щось дуже емоційне. Окрім того, не слід ігнорувати листи від колег: завжди знайдіть час хоча б на коротку відповідь. І намагайтеся не зловживати смайлами.
  3. Обов’язково виконуйте усе, що обіцяли. Існує величезна спокуса не робити повний обсяг своїх обов’язків, коли очевидно, ніхто не слідкує за вами та тим, чим ви займаєтеся. Проте результат вашої праці – це сукупність досить маленьких, майже непомітних задач, і коли вони не виконуються або ігноруються, це врешті-решт стає очевидно. Дуже важливо також робити все вчасно і попереджувати, якщо у вас щось не виходить зробити в обумовлені терміни.
  4. Не лінуйтеся пояснювати, чому. Відомо, що люди більш схильні допомогти тим, чиї мотиви вони розуміють. А наші мотиви можуть бути очевидні нам, але зовсім незрозумілими для усіх інших. При тому, що усі питання слід викладати стисло, все ж не забувайте уточнювати деталі настільки, щоб задачу або питання не можна було розтлумачити якось інакше, аніж так, як ви мали на увазі. При висловленні прохання найкраще працює схема VNO (Verb + Noun + Object). На прикладі, це будуть прямі прохання на кшталт ‘Please let me know’ або ‘Please call Jerry to clarify…’ замість завуальованих ‘Could you’ і тому подібних. Крім того, завжди слід вказувати, у які терміни ви хотіли б, щоб ваше прохання було виконане.
  5. Не забувайте про ввічливі слова: please та thank you. Коли спілкуєтеся онлайн, досить легко неправильно зрозуміти тон співбесідника, ввічливі вирази все ж показують добре ставлення, і можуть допомогти зрозуміти одне одного. І звісно, легше порозумітися із англомовними колегами, якщо ви досконало знаєте бізнес англійську, яку можна вивчити на спеціальних курсах.