Двомовність робить мозок ефективнішим — нове дослідження вчених
Знання двох мов робить роботу мозку ефективнішою, а особливо, якщо вивчати їх в молодому віці.
Такого висновку дійшли вчені Монреальського неврологічного інституту, Університету Макгілла, Університету Оттави та Університету Сарагоси в Іспанії.
Детальніше про дослідження
Науковці відібрали понад 150 людей, що розмовляли французькою, англійською або обома мовами, і зафіксували вік, у якому вони вивчили свою другу мову.
Учасників сканували за допомогою функціональної магнітно-резонансної томографії.
Вона показала, що двомовні мали більш посилений зв'язок між ділянками мозку у порівнянні з одномовними.
Що цікаво, цей зв’язок був сильнішим у тих, хто вивчив свою другу мову в молодшому віці.
Наша робота припускає, що вивчення другої мови в дитинстві допомагає побудувати ефективнішу організацію мозку зі сторони функціональних зв'язків.
Виявилося, що чим раніше починається вивчення другої мови, тим ширші ділянки мозку залучені до нейропластичності. Це забезпечує тісніший зв’язок мозочка з корою головного мозку.
Загалом досліди показали, що білінгвізм позитивно впливає на увагу, здорове старіння та навіть відновлення після черепно-мозкової травми.
Результати підтверджують попередні дослідження, що ділянки мозку працюють не ізольовано, а взаємодіють одна з одною, щоб розуміти й продукувати мову.
Досліди також показали, що ефективність роботи всього мозку сприяє когнітивній діяльності.
Це дослідження дозволяє дізнатися більше про те, як білінгвізм впливає на мозкові зв’язки, які ми використовуємо для мислення, спілкування та пізнання навколишнього світу.
Нагадаємо, що науковці виявили, що сильна віра у свої академічні здібності допомагає досягати успіху в навчанні.