English Preparation Centre

Ліцензія UAPC0121

Ярославів Вал, 13/2-б
  Золоті Ворота
info@cambridge.ua

(044) 580 33 00

(095) 580 33 00

(063) 580 33 00

(098) 580 33 00

Послуги

×

callback-phone-icon

Зворотній дзвінок

  • Ім'я та прізвище
  • Телефон

Даю згоду на обробку моїх персональних даних з метою визначення рівня англійської мови та надання інших освітніх послуг

confirm

Дякуємо!

Наш менеджер звяжеться з вами.

1.08.2018

Вчимо англійську. Ефективні методики для дітей 5–6 років

Эффективные методики для детей 5–6 лет

Я вже писала про раннє навчання англійській малюків. На цей раз ми з фахівцями обговоримо методики навчання для дітей старше, від 5 і більше років.

Гра – кращий метод навчання

«Гра — основна діяльність дітей 5—6 років. Тому їм завжди цікаво на наших заняттях і вони залучені до навчального процесу,» — розповідає Оксана Гуляс, академічний директор із дитячого напряму центру міжнародних іспитів з англійської мови Grade Education Center.

«Слід пам’ятати, що діти — кінестетики. Їм потрібно торкатися, щупати, грати, усе має бути тактильним. Повинні бути включені всі види аудіовізуального навчання — малюнки, звуки,» — додає Лілія Григорян, викладач англійської мови в Grade Education Center.

«Якщо ми вивчаємо овочі, і не завжди є можливість помацати та пощупати їх у реальному житті, то в нас будуть малюнки: ми їх вирізатимемо. З однією своєю групою я навіть вирощувала овочі,» — наводить приклад викладач.

«Кращим для дитини є вивчення мови в родині, за принципом «як рідна», чим раніше, тим краще. Але таке не завжди можливе, оскільки не кожен із нас вільно розмовляє обраною мовою,» — розповідає сімейний психолог Тетяна Степанова.

«Мені ближче не навчання протягом 45 хвилин із педагогом, а в мовному середовищі з педагогом-носієм або просто з фахівцем, який вільно і правильно говорить, у дитсадку, у грі, спілкуванні. Якщо йдеться про мовну школу — то обов’язково у формі гри, у живому спілкуванні, з елементами театральної діяльності, з піснями, фізичною активністю, творчими завданнями, без письма до 7 років, коли м’язи ще не сформовані, без читання до 5, якщо дитина сама не виявляє цікавості до читання, і без перекладу на рідну мову,» — рекомендує психолог.

Як проходять заняття для дітей

В ігровій формі діти вивчають алфавіт, читання простих слів і сполучень літер.

«Англійська мова має досить складні правила читання й дуже багато винятків із правил. Її ще називають мовою винятків — language of exceptions. Паралельно відпрацьовуються типові розмовні структури,» — розповідає Оксана.

Оскільки діти ще малі й дуже активні, потрібна часта зміна діяльності, як правило, кожні 5—7 хвилин.

«За одне заняття діти встигають попрактикуватися в усіх аспектах мови, повторити пройдений матеріал, вивчити дещо нове й пограти в навчальні ігри,» — розповідає викладач.

«Кожне заняття — як нова намистина в намисті. Ми нанизуємо нові слова, нові форми, але найголовніше — ми знову і знову повторюємо старий матеріал,» — доповнює Лілія.

Дітям важлива зміна діяльності, в ідеалі — кожні 5—7 хвилин
Дітям важлива зміна діяльності, в ідеалі — кожні 5—7 хвилин. Фото з архіву Grade Education Center

«Заняття завжди розпочинається з того, що ми вітаємо одне одного й питаємо, як справи. Це допомагає налаштуватися на мову. Потім ми повторюємо матеріал минулого заняття або граємо в картки чи головоломки. Після чого даємо яке-небудь письмове завдання, тут діти працюють індивідуально. Після цього ми знову повторюємо даний матеріал, але вже в усній практиці, це можуть бути питання й відповіді, загадки, складання речень у ланцюг, гра в крокодила, все, що допоможе повторити ще раз матеріал, але вже в усній формі,» — розповідає викладач.

«Потім — 5-хвилинний тест, який ми називаємо test-time, діти його не бояться, оскільки вони вже повністю до нього підготовлені. Після чого обов’язково приходять 5—10 знеобтяжних хвилин. Ми або співаємо, або читаємо скоромовки. Після цього починаємо вводити нову тему. Якщо це новий словниковий запас — то малюнки, якщо граматика або мовні зразки — то візуалізація на дошці або на папері.

Спочатку ми розбираємо новий матеріал, потім обов’язково кілька разів промовляємо його, робимо завдання, а наприкінці заняття ми намагаємося його ще раз закріпити. Тут добре працює завдання на тренування короткої пам’яті. Потрібно швидко або відтворити ті слова, що вивчали, або заповнити пробіли в реченнях, або короткий диктант: діти по черзі підходять до вчителя, читають частину речення, біжать назад до своїх друзів і надиктовують ту частину, яку запам’ятали, а інші записують, і так по черзі.

У цю гру грають командами, і тут настає такий азарт, що зупинитися просто неможливо! А наприкінці заняття ми даємо домашнє завдання, але воно не повинно займати понад 10 хвилин вдома. Тому зазвичай це кросворди або написати слова, або намалювати що-небудь із вивченої теми,» — описує заняття педагог.

Одна з проблем навчання малюків — те, що вони досить швидко забувають матеріал, що проходився.

«Тому наш принцип: 70 % заняття — повторення, 30 % — новий матеріал,» — говорить викладач.

Critical Reading – вчимо дітей мислити аналітично

Аналітичне читання — одна з частин заняття. Діти читають невеличкий уривок тексту, щоби знайти деталі або відповіді на питання.

«Малюки повинні не просто знайти схожі слова в питанні та зіставити їх із текстом, їм потрібно справді зрозуміти сенс, оскільки в таких завданнях використовується синонімічний ряд. Тобто, питання складені з одних слів, а в тексті все так же, але іншими словами — синонімами, іноді антонімами. Машинально відповісти на питання не вийде, лише справді зрозумівши текст. Й ось саме такі навички ми й розвиваємо в дітей. І все це робиться з цікавими, смішними текстами. Іноді ми розігруємо сценки, діти особливо це полюбляють,» — ділиться спостереженнями Лілія.

Важливо навчити дитину розуміти сенс прочитаного
Важливо навчити дитину розуміти сенс прочитаного. Фото з архіву Grade Education Center

Якщо дитина не хоче вчитися

За словами вчителя, період концентрації уваги в дітей дуже короткий, і потрібно постійно змінювати тип активності. Так, кожні 15 хвилин потрібно змінювати не лише тип завдання, а ще й обов’язково дати дітям порухатися.

«У мене був один хлопчик, який не міг взагалі всидіти на місці. Він то лежав, то стояв. Але це не страшно, діти приходять після школи й менш за все хочуть сидіти. Йому ще потрібно було покричати, у такий спосіб із нього виходила енергія. Ми робили 3 хвилини перерви й голосно-голосно читали скоромовки. Це допомагало випустити пару,» — розповідає Лілія.

«Важливо відчувати групу. Деякі, особливо дівчата, полюбляють писати акуратно, хлопчики — навпаки, швидко, головне — отримати результат. Сьогодні є величезна кількість різноманітних напрацювань, посібників та допоміжних матеріалів, які допомагають вчителю на занятті, тут головне — надаючи свободу, вчити,» — вважає педагог.

«Щоби дитина не нудилася (а це стається з усіма дітьми без винятків), вона повинна бути залучена до заняття, а завдання не повинні бути занадто простими: потрібно, щоб їй доводилося докладати зусиль,» — рекомендує Лілія.

«З проблемою, що дитина не хоче навчатися, стикаються всі викладачі,» — зазначає вона.

Педагог радить відпустити ситуацію й дати дитині просто посидіти.

«Як правило, ось так посидіти вони не можуть понад 10—15 хвилин, вони бачать інших, які працюють, і вже рвуться до бою,» — наголошує вона.

Щоби дитина не нудилася, вона має бути залучена до заняття
Щоби дитина не нудилася, вона має бути залучена до заняття, завдання не повинні бути занадто простими

Скільки й як часто потрібно займатися, щоби домогтися ефективного результату?

«Регулярність занять — один із головних моментів. Зазвичай кілька разів на тиждень досить для запам’ятовування та засвоєння матеріалу,» — вважає Оксана.

«Дитині потрібно займатися, у принципі, щоденно. І якщо курсів вистачає і тричі на тиждень, але щось робити потрібно кожен день,» — Зазначає Лілія.

«Нехай це будуть короткі завдання, але щоденно. Спитайте будь-якого викладача музики або спорту, скільки потрібно тренуватися, і вони скажуть — щоденно. Так і мова, адже мова — це не знання, а навички, і щоби ці навички справді були прищеплені, їх потрібно постійно тренувати. Нехай це буде написати два речення або прочитати короткий текст, або подивитися коротке відео, але, бажано, щоденно,» — рекомендує педагог.

«Я проти домашніх завдань до 11 років, тому вважаю, що елементарного повторення хвилин на 10—15 цілком достатньо дитині молодшої школи,» — зазначає вчитель.

Про компанію

Центр міжнародних іспитів з англійської мови Grade Education Center має платиновий статус від Кембриджського університету. Працює в Києві 10 років. Педагоги Grade Education Center готують дітей до іспитів і навчають англійській мові, починаючи з 5—6 років.

Після подолання іспитів діти отримують міжнародні сертифікати Кембриджського університету:
Starters, Movers (YLE Starters, YLE Movers) — підтверджують рівень A1 за CEFR, тобто Elementary (для початкової та середньої школи);
Flyers (YLE Flyers) — підтверджує рівень A2 за CEFR, тобто Pre Intermediate (для початкової та середньої школи).