Пройти тест онлайн

Як абітурієнту написати мотиваційний лист: 5 порад

kak-abyturyentu-napysat-motyvaczyonnoe-pysmo
15.07.2022

Цього року в Україні у зв’язку з повномасштабною війною змінили правила вступу. Зовнішнє незалежне оцінювання замінили на мультипредметний тест і зобов’язали абітурієнтів до заяви на вступ додавати мотиваційний лист.

Міністерство освіти та науки надало кілька порад, як правильно написати важливий документ та на що звернути особливу увагу.

1. Мотиваційний лист додають до кожної заяви лише через електронний кабінет. Текст слід вписати або вставити у спеціальне віконце. У розділі «Подання заяв». Безпосередньо до навчального закладу мотиваційні листи потрібно принести, якщо ви подаєте документи у паперовій формі (це передбачено для невеликої категорії вступників).

Якщо абітурієнт хоче додати до написаного копії своїх дипломів або нагород, що підтверджують його здобутки, то їх потрібно відправити на електронну пошту приймальній комісії навчального закладу. В електронному кабінеті немає можливості завантажити скановані копії будь-яких документів. Додається лише текст листа, який під час реєстрації заяви в закладі освіти надрукує приймальна комісія.

2. Можливість подавати заяви та мотиваційні листи для різних категорій абітурієнтів надається поступово.

Випускники 9 класів можуть подавати документи із 30 червня.

Для вступників до університетів після 11 класів або на підставі диплома професійного молодшого бакалавра, молодшого спеціаліста чи бакалавра, можливість подати заяву відкриється з 29 липня, для коледжів це стало доступним з 14 липня.

3. Для однієї робочої сесії з кабінетом передбачено дві години. Тому краще підготувати заздалегідь свій текст в іншій програмі, а при заповненні просто вставити його поле. В електронному кабінеті блок: «Подання заяв» – «Результати випробувань» – «Внести текст мотиваційного листа». Інакше може статися ситуація, що текст не збережеться і вас поверне на головну сторінку.

4. Редагувати мотиваційний свій текст можна лише до моменту подання документів. Коли заява вже буде зареєстрована, нічого змінити не вдасться.

5. Кожен навчальний заклад самостійно виставляє вимоги до мотиваційних листів. Особливу увагу варто звернути на кількість символів. У спеціальне віконце в електронному кабінеті можна додати максимум 20 тисяч символів.

Однак, університет або коледж може вказати, що обсяг листа, наприклад, має бути не менше ніж 200 і не більше як 600 слів.

Усіх вимог необхідно дотримуватись, оскільки кожен лист розглядає приймальна комісія та враховує при формуванні рейтингового списку. Перед початком вступного процесу рекомендуємо прочитати правила приймання документів вибраних вами навчальних закладів.

Як вчити англійську за допомогою ТікТок?

Цікаво!