Що таке transferable skills і 4 найпотрібніші з них
Вам траплялося англійське словосполучення transferable skills – передані навички? Якщо ви ще не стикалися з цим поняттям, то от як його пояснює Річард Керазерс, замісник директора відділу профорієнтації в Імперському коледжі Лондона.
Як правило, передані навички не можна віднести до технічних чи предметних знань. Вони можуть розвиватися в одних обставинах та стати в нагоді в зовсім інших – саме тому їх називають переданими: вони легко передаються між різними ролями та сферами діяльності. Наприклад, вміння планувати, вчасно виявляти та розв’язувати проблеми, демонструвати гарні результати як за спокійних умов, так і під тиском, творчий підхід та лідерство можуть стати в нагоді в цілковито різних умовах та на різних посадах.
Список продовжувати можна довго, але Річард Керазерс пропонує свій топ-4 найпотрібніших переданих навичок, який він сформував на основі багатьох співбесід із багатьма кандидатами. А ми підкажемо, як можна розвивати ці навички в англійській мові.
Комунікація (Communication)
Найбільш затребувана з навичок, хоча це досить широке та розпливчате поняття, що охоплює вміння спілкуватися в різних форматах (у звітах, презентаціях, поштою, під час особистої розмови тощо).
Дуже важливо вміти донести свої думки до інших, інакше вони так і не зможуть оцінити, наскільки оригінальні чи вдалі ваші ідеї. Якщо відчуваєте, що ця навичка у вас ще не зовсім розвинена, спробуйте різнобічний підхід, використовуючи різні формати. Наприклад, якщо ви боїтеся публічних виступів, це може бути основою для вашого подальшого росту – починайте з невеликих аудиторій та уважно слухайте відгуки, щоби покращувати цю навичку.
Що можна зробити, щоби розвинути цю навичку в англійській: відвідуйте курси англійської – наші ґрунтуються на комунікативній методиці, а також закріплюйте свої вміння на розмовних клубах. Не забувайте про граматичні клуби, щоби формулювати думки грамотно. Також можна записатися на наші курси англійської для роботи : English for Negotiations, English for Business Meetings, English for Presentations, а також English for Business Communications.
Організованість (Organisation)
Вміння керувати своїм часом дуже важливе для успіху. Вам потрібно вміти заздалегідь планувати свій час, виписуватися в дедлайни та розбивати складні завдання на маленькі та простіші. Дуже важливо також вміти виставляти пріоритети своїм завданням, розподіляючи їх за ступенем важливості та термінами, у які вони мають бути виконані.
Організовані люди зазвичай можуть визначити відволікаючі чинники та контролювати їх. Окрім того, дуже важливо знати межі своїх можливостей і не брати на себе більше, ніж ви можете здолати.
Що можна зробити, щоби розвинути цю навичку в англійській: щонайменше, привчайте себе вчасно робити домашні завдання. Ще можна спробувати вести щотижневик англійською, записуючи туди свої плани, ставлячи для себе терміни тощо – це додаткове тренування і в англійській, в і організованості.
Вміння працювати в команді (Teamwork)
У більшості компаній вам доведеться працювати в колективі, а не наодинці, тому потрібно вміти добре спілкуватися, виконувати свої зобов’язання та дані обіцянки, вміти розв’язувати конфліктні ситуації переговорами, а також відкладати особисті цілі заради досягнення колективних.
У таких умовах дуже важлива навичка слухання, а також вміння вчасно помічати розходження в поглядах та пояснювати свою точку зору. Саме тому більшість навчальних програм, особливо в університетах, включають групові проєкти. Часто в таких випадках учасники дістають як загальну оцінку за проєкт, так і оцінку від членів своєї команди за вклад у нього.
Що можна зробити, щоби розвинути цю навичку в англійській: прокачувати свої розмовні навички, а також вміння слухати на уроках англійської та в розмовних клубах, піти на курс English for Negotiations чи English for Business Meetings.
Вміння вести невимушену бесіду (Small Talk)
Звісно, у резюме це не вкажеш, але це дуже важлива навичка. Дуже часто саме невміння вести small talks призводить до того, що україномовні здаються англомовним досить грубими. Адже замість того, щоби м’яко налаштуватися на співбесідника, у нас заведено «не витрачати час на марне та братися одразу до справи». В англомовному світі (особливо під час розмови з клієнтами) дуже цінується вміння встановити базовий зв’язок та довіру, продемонструвати свою прихильність до людини.
Оскільки на культурному рівні ця навичка в нас не дуже цінується, мало де їй навчають. Але її можна розвинути й самостійно. Наприклад, якщо ви спробуєте заговорити з людиною з вашої ж групи, з якою до цього ще жодного разу не спілкувалися. Спочатку це завдання може здатися дуже складним, а розмова, можливо, буде трохи неприродною та ніяковою, але чим більше ви будете пробувати невимушено бесідувати з мало- та незнайомими людьми, тим краще та простіше у вас виходитиме.
Що можна зробити, щоби розвинути цю навичку в англійській: спробуйте завести small talk англійською з одногрупниками – це буде корисно для всіх вас. Не забувайте відвідувати speaking clubs – на них вам також будуть траплятися незнайомі люди – студенти з інших груп.