Кожен, хто вивчає іноземну мову – не лише англійську – на певному етапі стикається з питанням “як вчити слова?”. У процесі навчання всі поступово знаходять той спосіб, який найкраще працює для них, бо немає універсального рішення.
Зовсім нещодавно в мене виникло таке ж питання, пов’язане з французькою мовою. Вивчати її я почала в інституті, коли навчання мені здавалося чимось простим та звичним. Тим не менш, були слова, які я не могла запам’ятати. Взагалі. Ніяк. Були й папірці, що висіли по всій квартирі (вони стали просто елементом декору), і незвичайні асоціації до слів (я так і не запам’ятала, до яких саме). І так би тривало ще довго, якби не розмова, що відбулася після заняття групи Elementary і яку я підслухала (ні, не соромно).
Студенти обговорювали обсяг матеріалу, який необхідно було повторити перед тестом. Здебільшого вони мали ту ж проблему, що і я: слова ніяк не запам’ятовувалися. Зрештою, одна зі студенток порадила одногрупникам флеш-карти – для неї вони, за її словами, чудово працювали. Ця студентка, звісно, не винайшла колесо, але для себе я все ж вирішила дати флеш-картам шанс – you never know, як то кажуть.
Моя історія з французькою мовою довга та заплутана. Можу лише сказати, що вона ще триває. І хоча граматика все ще викликає багато запитань, зі словами справи пішли набагато краще. І це не в останню чергу – завдяки флеш-картам. Це – саме той спосіб запам’ятовування слів, який я насамперед раджу своїм студентам.
Головним плюсом флеш-карт є те, що вони працюють для всіх основних типів сприйняття інформації:
- вони підходять тим, хто звик візуально сприймати інформацію;
- тим, хто звик усе сприймати на слух: онлайн платформи мають опцію озвучування тексту (що також позитивно впливає на запам’ятовування правильної вимови);
- вони підходять кінестетикам (тим, хто звик сприймати інформацію за допомогою дотиків чи рухів) – флеш-карти завжди можна писати від руки.
Флеш-карти можна робити як самому (краще використовувати картон чи цупкий папір – тоді вони слугуватимуть довше), так і використовувати онлайн-платформи (Quizlet, Cram, FlashDecks).
Крім того, комбінація на сторонах картки може бути абсолютно довільною:
- слово – переклад;
- слово – картинка;
- форми неправильних дієслів;
- частини словосполучень;
- фразові дієслова;
- граматичні конструкції тощо.
Щоби флеш-картки були ефективними, є декілька основних правил їхнього використання:
- Одна картка – одне слово.
- Проговорювати картки вголос.
- Вивчати їх з обох сторін (наприклад, і слово-переклад, і переклад-слово).
- Змінювати порядок карток під час вивчення.
- Регулярно повторювати.
Отже, якщо вивчення нових слів дається вам непросто, я рекомендую спробувати саме цей спосіб. Із власного досвіду та з досвіду моїх студентів, можу сказати, що він є не лише дієвим, але й урізноманітнює та спрощує процес навчання.
Читайте також: 6 корисних звичок у вивченні англійської.