Погодьтеся, що, коли ми витрачаємо кошти на навчання, ми, перш за все, платимо за те, щоб нас навчили. Коли ви віддаєте дитину до школи, ви кажете: “Слухай вчителя”. Коли ви приходите на курси англійської, ви теж хочете слухати викладача, чекаєте, що він скаже, що і як робити, порадить вам як краще виконати завдання, звертатиме якнайбільше уваги саме на вас, розмовлятиме на занятті саме з вами, виправлятиме кожнісіньку помилку, яку ви робите, пояснюватиме вам граматик у, відповідатиме на запитання, що стосуються мови, обиратиме для вас теми та складатиме програму навчання, на занятті пануватиме тиша, адже тільки так можна зосередитися , почути та засвоїти англійську якнайкраще… Сьогодні поговоримо про те, що навчання може бути зовсім іншим та водночас ефективним. А також розповімо про те, як працюють викладачі наших курсів.
ДВА ПІДХОДИ ДО НАВЧАННЯ
Коли викладач щось доводить, пояснює, демонструє, розповідає, ілюструє, повідомляє, звертається з низкою запитань чи інших стимулів і пропонує вам на них відреагувати з місця – він використовує фронтальні форми роботи. Іншими словами, відбувається teacher-centered learning — навчання, зорієнтоване на можливості так званого “середнього” учня. Що в цей час робите ви? Пасивно спостерігаєте за роботою викладача. Не дивно, що згодом мотивація, навіть якщо вона була у вас на початку навчання, згасає. Ви навіть можете більше забувати, ніж запам’ятовувати.
Скоріше за все, ви відповідаєте усно безпосередньо викладачу, а ваші знання оцінюють за допомогою письмового тесту, як правило, побудованого на граматиці.
Крім того, така форма роботи досить проста. Викладачу не потрібно мати особливих умінь чи навичок, аби провести заняття. Достатньо просто знати свій предмет.
Проте у First Cambridge Education Centre, як викладачі, ми всі зацікавлені у створенні середовища, в якому наші студенти можуть навчатися, а також середовища, яке залучає, мотивує та захоплює. Коротко кажучи, ми радіємо, коли бачимо успіхи наших студентів. Саме тому підхід, який ми використовуємо в навчанні, протилежний від традиційного, в якому вся увага зосереджена на педагогові.
Коли відбувається student-centered learning, викладач виконує роль фасилітатора, який показує студентам правильний напрямок у засвоєнні мови: керує, підтримує, допомагає та оцінює. Такі заняття зосереджуються на потребах та здібностях студентів і зосереджуються на темах, що стосуються життя, потреб та інтересів учнів.
Крім того, у навчанні, що орієнтується на студента, зазвичай використовується комунікативний підхід до вивчення мови. Це означає, що фокус зміщується від граматичної компетенції до комунікативної. Ми приділяємо основну увагу налагодженню реального спілкування; надаємо можливості експериментувати та використовувати мову; розвиваємо як правильність, так і плинність мовлення; а також пов’язуємо між собою різні навички (читання, письмо, аудіювання та говоріння). Ідеальним співвідношенням на таких заняття вважається 25/75: час, коли говорить викладач, та час, коли розмовляють студенти.
Такий підхід до викладання вимагає від викладача ретельної підготовки та знання різних методик викладання. Готуючись до такого заняття, викладач передбачає труднощі, які можуть виникати у кожного студента, а також шляхи їх подолання. Адже дуже часто те, що працює для однієї людини, не підходить іншій. Тому підхід student-centered — не про те, чого вас навчили, а про те, чого ви навчилися.
ЯК ВИГЛЯДАЄ ЗАНЯТТЯ ОРІЄНТОВАНЕ НА СТУДЕНТА?
1. Заняття відбувається англійською. Навіть на початковому рівні викладач буде з вами розмовляти мовою, яку ви вивчаєте. Якщо викладач володіє спеціальною методикою, він знає як зробити так, що ви почували себе комфортно в англомовному середовищі.
2. Ви завжди знаєте, що і як робити. Ви навіть не помітите як викладач на такому занятті упевнився, що ви зрозуміли як виконувати завдання. Ви ніколи не почуєте запитання “Do you understand?”.
3. Викладач взаємодіє зі студентами, а студенти між собою. Як правило, на такому занятті викладач демонструє як виконувати завдання у парі з іншим студентом, а потім ви виконуєте завдання зі студентами.
4. Викладач завжди вас чує. Коли ви виконуєте завдання, викладач слухає вас та ваших напарників, і обов’язково виправляє помилки, а потім дає фідбек.
5. Ви навчаєтеся, спілкуючись. У більшості випадків впродовж заняття ви спілкуєтеся із напарником чи в групі. Це дає змогу одразу використовувати мову в реальних ситуаціях, виправляти свої та чужі помилки, працювати над плинністю мовлення, а не зубрити граматику без розуміння.
6. Ви берете активну учать у дослідженні граматики. Викладач не пояснює, а студенти самостійно, під його керівництвом, знаходять правила. Це дає можливість одразу використовувати “правильну граматику”.
7. На заняттях ніхто не мовчить. Понад 70% часу на такому занятті відбувається активне спілкування та співпраця, жваве обговорення. Ви отримуєте фідбек не лише від викладача, а й від своїх одногрупників. Ви також виступаєте у ролі викладача, адже можете пояснювати, навчати та виправляти помилки інших. Якщо ви можете пояснити іншому, то ви швидше за все розумієте матеріал самі.
8. Завдання різноманітні. Якщо викладач варіює різні типи завдань, він задовільняє навчальні потреби різних студентів, а також дає кожному учневі шанс на успіх. Практика в різних контекстах дозволяє вам розширити свій спектр навичок у різних ситуаціях.
9. Новий матеріал пов’язаний із попереднім досвідом. Викладач використовує знання, які ви маєте, і поєднує їх із новими. Саме тому на заняттях відбуваються мозкові штурми, обговорення, вас можуть попросити розповісти про якийсь особистий досвід у тій чи іншій життєвій ситуації. Таким чином викладач має змогу перевірити, що ви вже знаєте, а що вам потрібно засвоїти на конкретному занятті.
10. Завдання передбачають використання навичок критичного мислення. Навички мислення вищого порядку включають аналіз, синтез та оцінку. Завдання можуть включати такі речі, як, наприклад, вирішити, які заходи обрати для шкільного свята з батьками, створення карти міста з найважливішими туристичними напрямками у вашому місті із вказівками та описами, або планування вечірки чи події та ін.. Все це вимагає обговорення, мислення, планування, оцінки та участі. Це означає, що ви зможете довше “зберігати”(пам’ятати) мову та структури, зможете генерувати корисну мову в незнайомих ситуаціях (використовувати її). Це відбувається тому, що коли студенти на занятті переходять до етапів аналізу, синтезу та оцінювання, створюється потреба використання мови. А отже, у всіх виникає можливість та потреба брати участь та навчатися.
Стратегії, які ми використовуємо, приводять до більш ефективного навчання та залученості студентів. Це не може не мотивувати та не привести до успіху!
У нас саме проходить набір на осінній семестр. Якщо ви бажаєте ще більше дізнатися про курси англійської, особливості та формати нашої роботи, напрямки навчання, запрошуємо вас у гості на День відкритих дверей у Першому Кембриджському центрі!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)