Повномасштабна війна в Україні змінила систему освіти, тенденції на ринку праці, потреби роботодавців та в цілому держави у конкретних фахівцях. Загалом визначати тренди майбутнього стало важче, тож наш партнер, експертна платформа Career Hub Центру “Розвиток КСВ”, розробила спеціальний гайд для освітян, учнів та їхніх батьків, що допоможе у профорієнтації.
“На кого вчитись після школи?” — це гайд з переліком галузей, працюючи у яких, молодь зможе себе найкраще реалізувати та отримувати конкурентний заробіток, водночас долучаючись до відбудови України. Документ розробили на основі досліджень Career Hub та Інституту Освітньої Аналітики за фінансової підтримки USAID.
Часто українські випускники шкіл вступають на спеціальності, які стереотипно вважаються перспективними. Однак, існує кілька проблем:
За статистикою Державного центру зайнятості до повномасштабного вторгнення РФ близько 70% випускників не працювали за фахом.
Тому експерти закликають школярів обирати професію не за модою, а за власними бажаннями. І це не означає, що доведеться працювати в неперспективній сфері. Війна повністю змінила ринок праці, і тепер професій, яких потребуватиме Україна у повоєнні роки, стало набагато більше.
Власне, їх зібрали в гайді, щоб допомогти вчителям та батькам створити актуальні навчальні програми, зорієнтувати дітей, розвинути необхідні навички та обрати улюблену професію майбутнього.
У документі зібрана аналітика, прогнози та можливості 20 професій із 10 найбільш перспективних галузей, а саме:
До кожної з них додають обґрунтування того, чому вона матиме попит та яку роль відіграватиме у відбудові України після війни. Крім цього переліку учням пропонують список навчальних закладів, де можна здобути відповідну освіту.
У кінці гайду розміщені QR-коди, за якими можна знайти рейтинг вишів України, інформацію про них, а також ознайомитися з іншими корисними матеріалами на цю тему.
Загалом війна суттєво вплинула на навчальний процес. Дослідження благодійного фонду SavED показало, що понад половина батьків (61%) зауважила у своїх дітей прояви стресу. Це переважно проблеми зі сном, концентрацією та спілкуванням.
Майже стільки ж батьків зазначили, що основною причиною пропусків уроків є повітряні тривоги. Через ці та інші проблеми, спричинені війною, батьки стали брати більш активну участь у навчальному процесі.