Коли ви “пітчите” щось, ви коротко та переконливо презентуєте свою ідею для того, щоб отримати контракт або налагодити бізнес. “Пітч” або “pitch” – це коротка промова, яка має на меті переконати співрозмовника щось купити або пристати на вашу пропозицію. Пітчі робляться для того, щоб залучити інвесторів для стартапу чи проекту, або ж коли потрібно переконати когось щось придбати, скористатися послугами чи просто щось зробити. Загалом можна сказати, що кожен раз, коли ви пропонуєте якусь ідею, продукт чи послуги та переконуєте співрозмовника в тому, наскільки вони прикольні, ви “пітчите” або “make a pitch”. Сьогодні розповідаємо як робити це англійською мовою.
Усім відомо, що великі інвестори та бізнесмени найбільше цінують час. Як не крути, “time is money”. Ймовірно, вони не стануть витрачати його на те, щоб годинами вислуховувати про ідею чи продукт з примарними перспективами. Тому швидкість та зміст пітчу надзвичайно важливі. А ще більшість з них відбуваються в неформальній обстановці, так би мовити поки спускається чи піднімається ліфт. Чи реально за цей час узагальнити всі свої досягнення, повноваження, розповісти про навички і плани на майбутнє кількома реченнями, переконати незнайомця повірити в вас і те, що ви робите, створити правильне перше враження, завоювати лояльність та довіру, щоб домовитися принаймні про одну наступну зустріч?
Для цього існує Elevator Pitch – прийом, який полягає в тому, щоб донести до співрозмовника важливість вашої бізнес-ідеї за дуже короткий час, 15 – 30 секунд, без можливості показати красиву кольорову презентацію. Лише ви, ваша харизма та правильно підібрані слова. Якщо ваш співрозмовник дійсно зацікавлений і навіть задає питання, ви можете “пітчити” трохи довше. Якщо ж це, наприклад, конференція, презентація в ЗМІ чи зустріч бізнес-партнерів, у вас буде трохи більше часу, але не більше 3-5 хвилин.
Такі пітчі не мають певної формули, але є деякі важливі моменти, які має охоплювати кожен пітч. І краще продумати їх заздалегідь, тобто мати заготовку того, як чим ви будете “чіпляти” потенційних інвесторів, покупців і т.д.
Представтеся
Навіть не намагайтеся “пітчити” вашу ідею, не сказавши співрозмовнику, хто ви. Якщо ви не знаєте цієї людини, це завжди буде першим кроком. Наприклад:
- Hi! I am (your name) and I’m (your job) at (your company’s name).
Поясніть чим ви займаєтеся
Це не означає, що вам потрібно розповідати всю історію своєї роботи. Поясніть який стосунок має те, що ви робите, до ідеї, яку ви хочете представити. Ви студент юридичного факультету, який хоче відкрити юридичну фірму? Ви медсестра, яка хоче розробити додаток для діагностики пацієнтів? Або ви просто підприємець з новою цікавою ідеєю? Незалежно від ваших обставин, ви повинні продавати себе разом зі своєю ідеєю. Наприклад:
- My start-up specializes in digital marketing solutions. I help get people’s names and businesses on the first page of Google.
- We help hotels across the U.S. pair with the perfect cable provider and plan for their region and needs.
- I am in charge of product vision and strategy.
- I take care of user feedback and client communication.
- I oversee all stages of product planning and development.
- I have a vast / extensive experience in managing cross-departmental relations.
- I ensure that our clients get maximum value for their money.
- We are using the manufacturing techniques of the computer industry to make better vaccines.
Поясніть, що ви хочете робити
Тут ви викладаєте суть своєї ідеї. Знайдіть спосіб узагальнити свою ідею якомога меншою кількістю слів (не вирізаючи жодних життєво важливих деталей). Почніть так:
- We can offer actionable change in an antiquated industry.
- I can help your company do more with less.
- Average marketer spends half an hour on reports. Our product is a game-changer.
- We can’t promise a magic bullet for every problem, but we can promise results.
- We can help move the needle in the right direction for your business.
- Our goal is to make content go viral every time.
- We’re looking forward to making new client connections.
Поясніть навіщо це співрозмовнику
Це та частина пітчу, де ви намагатиметеся продати свою ідею. Ви представилися, пояснили, що ви робите, і пояснили свою ідею, тож тепер настав час сказати що ця ідея може зробити для вашого співрозмовника. Чи може вона принести великий прибуток? Чи стосується це конкретної особи, компанії чи групи? У будь-якому випадку, ви повинні якомога чіткіше сформулювати ці пункти. Скажіть чим ви відрізняєтеся та які проблеми вирішуєте, зробіть унікальну пропозицію:
- You know what a pain in the neck it is. That’s why we created AnswerASAP. You can literally create any report you want in a matter of seconds.
- Now, listen in: You can reserve parking in a private property and save up to 70%. Need to park at a sports match or local station? Sorted. … Just go to parkatmyhouse.com and simply type in where you want to park and what dates. It is that simple.
- Our estimations tell us that we may be able to scale faster than any other web app company did before us.
Call to action
Заклик до дії – інструкція/пропозиція щодо того, що людина, якій ви подаєте ідею, має робити далі. Вам потрібно буде дуже прямо сказати чого ви хочете від свого співрозмовника. Ті, хто шукає роботу, хочуть її отримати, підприємці, ймовірно, хочуть отримати нових партнерів чи інвесторів тощо. Ніколи не пітчіть ідею, якщо ви чітко не уявляєте чого хочете від співрозмовника:
- Our tool helps marketers like Siena answer any question on their mind (or their boss’s) nearly instantly. If you’re curious, I can explain more.
- If you’re interested in learning more, I’d love to stop by at your office in the next week or two to give you a live demo. Would that work for you?
- Can I have your card? I’ll email you my free guide on working less and making more.
Уявімо як могли б виглядати Elevator Pitches деяких відомих та не дуже стартапів:
Відомий своїми чудовими презентаційними навичками, Стів Джобс, створив один з найкращих elevator pitches. Намагаючись переконати Джона Скаллі залишити компаню Pepsi Co. заради Apple Inc., він запитав його: “Ви хочете провести залишок свого життя, продаючи підсолоджену воду, чи отримати шанс змінити світ?”
Пам’ятайте, що найкращі пітчі – це лише conversation-starters. Кінцева мета – домовитися про зустріч, де можна більш детально обговорювати бізнес-ідею. Отже, пріоритетом для пітчу має бути привернення уваги слухача та змусити його захотіти дізнатися більше.
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)