Англійська є обовʼязковою майже у будь-якій сфері. Знання мови є все більш вагомим для рекрутерів, незалежно від сфери роботи та навіть рівня вашої посади.
Наприклад, за даними Education First English Proficiency Index-2024, ЕF EPI — найбільший у світі рейтинг країн та регіонів за рівнем знань англійської мови для дорослих Україна посідає 40-ве місце зі 116 країн, утримуючи середні позиції володіння мовою — Moderate Proficiency.
Маючи EF EPI score на рівні 535 балів, Україна посідає 29 місце з 35 у Європі.
У 2017 році наша країна була 47-ю в рейтингу, в 2020 — 44-ю, а в 2024 — вже 40-ю.
Тож якщо раніше знання англійської було вагомою перевагою — тепер це сприймається як належне, на рівні з вмінням працювати з програмами Microsoft Office. І, зокрема, прогресивні компанії часто звертають увагу на покращення цих скілів у своїх співробітників та самостійно сприяють їхньому всебічному розвитку.
Тож пропонуємо детальніше розглянути, які 7 кроків потрібно подолати, аби дійсно допомогти своїй команді заговорити англійською вільно:
- Формування запиту — як зрозуміти та пояснити що саме необхідно вивчити?
- Тестування рівня мови.
- Узгодження організаційних моментів.
- Контроль успішності.
- Діалог зі своєю командою і провайдером навчання.
- Результати навчання — як їх оцінити та що вони нам дають?
Запит
Чи не найголовніший етап — чітке формулювання запиту та розуміння того, що саме необхідно вивчати!
Досить часто можна почути «я хочу вивчити бізнес-англійську», але який саме напрям бізнес-англійської? Наприклад, є потреба правильно писати електронні листи чи спілкуватися з англомовними колегами телефоном, а можливо, ви плануєте публічний виступ? Існує безліч варіантів, а відповідно — навчальних програм.
Продумайте та пропишіть чітко з якими задачами зустрічається ваша команда, поясніть це під час заявки на організацію корпоративного навчання — і це додасть шансів на результативне успішне навчання.
Наприклад, якщо частина команди не бере участь у перемовинах, а їхня головна задача — відповідати на листи, що не потребують ухвалення серйозних рішень, повідомте про це вчителя, і він не буде навантажувати вашого колегу лексикою, корисною для ведення переговорів.
Чи навпаки, комусь точно не доведеться писати довгі листи, але його щоденно очікуватимуть дзвінки чи зустрічі з англомовними колегами — переконайтеся, що вчитель зробить акцент саме на розмовну англійську.
Тестування
Тестування є обовʼязковим етапом організації навчання. Зокрема, це необхідно, щоб викладач правильно підібрав матеріали навіть на перше пробне заняття.
Тест складається з лексико-граматичної частини та письмового завдання. Його виконання займає приблизно 40-45 хвилин.
Без тесту на визначення рівня ефективне навчання неможливе.
Організація
Перед тим як почати навчання, варто узгодити декілька важливих моментів.
- Розклад — очевидний, але важливий етап. Важливо узгодити чіткий графік занять: 2 чи 3 рази на тиждень, по 60 або 90 хвилин кожне. Також варто вирішити, у якій частині дня відбуватимуться уроки: до роботи, після неї або ж під час обідньої перерви.
- Навчальна програма — варто звернути на це увагу після вступного уроку, коли викладач оцінить рівень студентів, їхню зацікавленість у навчанні та мотивацію. Враховуйте запит від групи: на які результати ви з колегами очікуєте після завершення курсу? Що потрібно для досягнення цього результату?
- Перший урок — обговорення технічних аспектів роботи на занятті, а також особливостей методики викладання; наприклад, у нашому випадку — це комунікативна методика, тому можуть виникати непорозуміння. Не соромтесь отримати відповіді від викладача на наступні питання:
- Чому не виправляють помилки у мовленні?
- Чому немає перекладу слів?
- Чому все пояснюється тільки англійською?
- Чому потрібно працювати в парі з колегою і що таке breakout rooms?
- Навчальні матеріали — з’ясуйте, де можна отримати навчальні матеріали, чи це паперовий підручник, чи це його електронний формат; або ж нові матеріали, які викладач надсилає кожного уроку в особистий кабінет студента.
- Пропуски занять — часто виникають питання чи може студент приєднатися до іншої групи, якщо пропустив свій урок. А чи можна його відпрацювати індивідуально? Ці питання також важливі до узгодження з провайдером мовних курсів.
- Скасування заняття викладачем — не тільки студент може пропустити урок, а й викладач може скасувати заняття через різні причини. вимкнули електропостачання, погане самопочуття, форс-мажор Проговоріть та зафіксуйте чіткий алгоритм дій у цьому випадку. Хто повідомлятиме студентів і чи може інший викладач провести урок в такому випадку.
- Комунікація вчителя з його студентами = вашою командою — яким чином відбуватиметься комунікація ваших співробітників із тічером поза класом. Базовий варіант — це особистий кабінет, проте ви можете створити чат у месенджері або ж Google Classroom. Все дуже індивідуально!
Не соромтесь проговорити з майбутніми провайдерами вашого навчання, а також з колективом абсолютно всі дрібниці. Навіть те, до котрої години ви можете писати в навчальному чаті.
Памʼятайте, спілкування має бути не лише ефективним, а й екологічним!
Контроль успішності
Грамотна організація контролю успішності, звісно ж, на боці того, хто навчає. Тож важливо перевіряти успішність студентів не лише в кінці курсу, а й протягом всього навчання. Це можуть бути:
- короткі тести на засвоєння нової лексики кожного уроку, у різних форматах
- проміжні тести — після вивчення певної теми. наприклад, вивчали різницю між Past Simple та Present Perfect, отже через деякий час варто перевіряти засвоєння цього матеріалу
Для представників компанії є також доступ 24/7 до журналу викладача та онлайн-кабінету вчителя, де зазначена ця інформація.
Діалог
Важливо дізнаватися у своєї команди чи подобається їй навчання. Це допоможе вчасно виявити проблеми, що виникають під час навчального процесу, наприклад, відсутність мотивації чи неефективну комунікацію між командою та вчителем.
Ще кілька питань, без яких не обійтися для відстежування ефективності навчального процесу:
- Чи комфортно комунікувати з викладачем?
- Чи продуктивною є атмосфера у класі?
- Чи завжди вчитель відповідає на ваші питання?
- Чи зрозуміло вчитель пояснює новий матеріал?
- Чи у доступній формі викладач дає feedback щодо вашого навчання, пояснює помилки та орієнтує, як їх виправити в майбутньому?
- Чи достатньо на уроці практики для відпрацювання вивченого матеріалу?
Звісно, не обійтися без загальних питань:
- Чи можете ви сказати, що ваш рівень англійської покращився?
- Чи маєте ви бажання продовжувати курс?
- Чи є у вас зауваження щодо методики викладання?
- Чи достатньо вам домашніх завдань? Або ж їх забагато?
- Чи цікаві матеріали використовує викладач під час занять?
Оцінка результатів навчання
Перш за все, необхідно переконатися, що кожен член вашої команди розуміє для чого він вивчає англійську і для чого йому майбутній результат. Це важливо проговорити на початку курсу англійської.
А ось наприкінці не забудьте з’ясувати чи памʼятає ваш співробітник для чого всі ці зусилля. Чи потрібно це для підвищення зарплатні або руху кар’єрними сходами, для відрядження за кордон, а може, просто як спосіб налагодити комунікацію з колегами?
Для оцінювання результатів навчання після завершення курсу на студентів чекає тест на основі вивченої інформації.
Його результати дають можливість визначити якість засвоєння вивченого матеріалу та моментів, яким треба приділити більше часу.
За запитом студентів, після тесту може бути організоване заняття з викладачем у форматі «question and answer» на основі результатів оцінювання.
Що очікувати від провайдера освітніх послуг?
Серед головних принципів у вашого провайдера має бути швидке та якісне надання фідбеку щодо навчання команди.
Наприклад, у Першому Кембриджському центрі ми детально розписуємо сильні та слабкі сторони кожної людини у групі, рекомендації щодо покращення результатів, а також зорієнтуємо коли варто розпочинати вивчення наступного рівня.
Буває й таке, що ми не рекомендуємо йти далі за шкалою CEFR, а радимо розвиватися у горизонтальній площині. розмовна англійська, бізнес-курс або поглиблене опанування граматики
Вибір будь-якої з програм навчання залежить від вимог до вивченої інформації, терміну навчання та мовного рівня співробітників.
Отже, знання англійської — це рушій розвитку та конкурентоспроможності! Воно стало по-справжньому обовʼязковим, а не бонусним умінням у резюме, незалежно від сфери діяльності. Тож не забувайте про можливості для розвитку співробітників, аби будувати ефективний бізнес з командою професіоналів!
Ще більше корисної інформації про те, як українському бізнесу заговорити англійською, шукайте у відео з експертами Першого Кембриджського центру!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)