Англійська є обовʼязковою майже у будь-якій сфері. Знання мови є все більш вагомим для рекрутерів, незалежно від сфери роботи та навіть рівня вашої посади.
Наприклад, за даними (Education First) English Proficiency Index (EF EPI), найбільший у світі рейтинг країн та регіонів за рівнем знань англійської мови для дорослих Україна посідає 40-е місце зі 112 країн, утримуючи середні позиції володіння мовою — Moderate Proficiency.
Тож якщо раніше знання англійської було вагомою перевагою — тепер це сприймається як належне, на рівні з вмінням працювати з програмами Microsoft Office. І зокрема прогресивні компанії часто звертають увагу на покращення цих скілів у своїх співробітників та самостійно сприяють їхньому всебічному розвитку.
Тож пропонуємо детальніше розглянути які 7 кроків потрібно подолати, аби дійсно допомогти своїй команді заговорити англійською вільно:
- Формування запиту — як зрозуміти та пояснити що саме необхідно вивчити?
- Тестування рівня мови.
- Погодження організаційних моментів.
- Контроль успішності.
- Діалог зі своєю командою і провайдером навчання.
- Результати навчання — як їх оцінити та що вони нам дають?
Запит
Чи не найголовніший етап — чітке формулювання запиту та розуміння того, що саме необхідно вивчати!
Досить часто можна почути “я хочу вивчити бізнес-англійську”, але яку саме бізнес-англійську? Наприклад, є потреба правильно писати електронні листи чи спілкуватися з англомовними колегами телефоном, а можливо, плануєте мати публічний виступ? Існує безліч варіантів, а відповідно — навчальних програм.
Продумайте та пропишіть чітко з якими задачами зустрічається ваша команда, поясніть це під час заявки на організацію корпоративного навчання — і це додасть шансів на результативне успішне навчання.
Наприклад, якщо частина команди не бере участь у перемовинах, а їхня головна задача — відповідати на листи, що не потребують ухвалення серйозних рішень, повідомте про це вчителя, і він не буде навантажувати вашого колегу лексикою, корисною для ведення переговорів.
Чи навпаки, комусь точно не доведеться писати довгі листи, але його щоденно очікуватимуть дзвінки чи зустрічі з англомовними колегами — переконайтеся, що вчитель зробить акцент саме на розмовну англійську.
Тестування
Тестування є обовʼязковим етапом організації навчання. Зокрема, це необхідно, щоб викладач правильно підібрав матеріали навіть на перше пробне заняття.
Тест складається з лексико-граматичної частини та письмового завдання. Його виконання займає приблизно 40-45 хвилин.
Без тесту на визначення рівня ефективне навчання неможливе.
Організація
- Розклад — очевидний, але важливий етап. Важливо узгодити чіткий графік занять: 2 чи 3 рази на тиждень, по 60 або 90 хвилин кожне.
- Узгодження навчальної програми — після вступного уроку, коли викладач оцінить рівень студентів, їхню зацікавленість у навчанні та мотивацію. А також враховуючи запит від групи: на які результати очікуєте по завершенні курсу? Що потрібно для досягнення цього результату?
- Перший урок — обговорення технічних аспектів роботи на занятті, а також особливостей методики викладання; наприклад, у нашому випадку — це комунікативна методика, тому можуть виникати наступні питання:
- Чому не виправляють помилки у мовленні?
- Чому немає перекладу слів?
- Чому все пояснюється тільки англійською?
- Чому потрібно працювати в парі з колегою і що таке breakout rooms?
- Навчальні матеріали — з’ясування де можна взяти навчальні матеріали, чи це паперовий підручник, чи це його електронний формат, або ж нові матеріали, які викладач надсилає кожного уроку на пошту.
- Пропуски занять — часто виникають питання чи може студент приєднатися до іншої групи, якщо пропустив свій урок. А чи можна його відпрацювати індивідуально? Ці питання також важливі до узгодження з провайдером мовних курсів.
- Скасування заняття викладачем — не тільки студент може пропустити урок, а й викладач може скасувати заняття через різні причини. вимкнули електропостачання, погане самопочуття, форс-мажор Проговоріть та зафіксуйте чіткий алгоритм дій у цьому випадку. Хто повідомлятиме студентів і чи може інший викладач провести урок в такому випадку.
- Комунікація вчителя з його студентами = вашою командою — яким чином відбуватиметься комунікація ваших співробітників із тічером поза класом. Це може бути чат у месенджері або ж Google Classroom. Все дуже індивідуально!
Важливо проговорити навіть такі моменти — до котрої години коректно писати в чаті, адже спілкування має бути не лише ефективним, а й екологічним.
Контроль успішності
Грамотна організація контролю успішності, звісно ж, на боці того, хто навчає. Тож важливо перевіряти успішність студентів не лише в кінці курсу, а й протягом всього навчання. Це можуть бути:
- короткі тести на засвоєння нової лексики кожного уроку, у різних форматах
- проміжні тести — по завершенні вивчення певної теми. наприклад, вивчали різницю між Past Simple та Present Perfect, отже через деякий час варто перевіряти засвоєння цього матеріалу
Для представників компанії є також доступ 24/7 до журналу викладача, його онлайн-кабінету, де зазначена ця інформація.
Діалог
Важливо дізнаватися у своєї команди чи подобається їй навчання. Це допоможе вчасно виявити проблеми, що виникають під час навчального процесу, наприклад, відсутність мотивації чи неефективну комунікацію між командою та вчителем.
Ще кілька питань, без яких не обійтися для відстежування ефективності навчального процесу:
- Чи комфортно комунікувати з викладачем?
- Чи продуктивною є атмосфера у класі?
- Чи завжди вчитель відповідає на ваші питання?
- Чи зрозуміло вчитель пояснює новий матеріал?
- Чи у доступній формі викладач дає feedback щодо вашого навчання, пояснює помилки та орієнтує в тому, як їх виправити у майбутньому.
- Чи достатньо на уроці практики для відпрацювання вивченого матеріалу?
- Звісно, не обійтися без загальних питань:
- Чи можете ви сказати що ваш рівень англійської покращився?
- Чи маєте ви бажання продовжувати курс?
- Чи є у вас зауваження щодо методики викладання?
- Чи достатньо вам домашніх завдань? Або ж домашніх завдань забагато?
- Чи цікаві матеріали використовує викладач під час занять?
Оцінка результатів навчання
Перш за все, необхідно переконатися, що кожен член вашої команди розуміє для чого він вивчає англійську і для чого йому майбутній результат. Це важливо проговорити на початку курсу англійської.
А ось наприкінці не забудьте з’ясувати чи памʼятає ваш співробітник для чого всі ці зусилля. Чи потрібно це для підвищення зарплатні або руху по кар’єрним сходам, для відрядження за кордон, а може, просто як спосіб налагодити комунікацію з колегами?
Що очікувати від провайдера освітніх послуг?
Він обов’язково має надавати фідбек по кожному студенту. Наприклад, ми у Першому Кембриджському центрі, детально розписуємо сильні та слабкі сторони кожної людині у групі, рекомендації щодо покращення результатів, а також зорієнтуємо коли варто розпочинати вивчення наступного рівня. Буває й таке, що ми не рекомендуємо йти далі за шкалою CEFR, а радимо розвиватися у горизонтальній площині. розмовна англійська, бізнес-курс і так далі
Вибір будь-якої з програм навчання залежить від вимог до наповнення програми, терміну навчання та мовного рівня співробітників.
Знання англійської — це рушій розвитку та конкурентоспроможність! Воно стало по-справжньому обовʼязковим, а не бонусним умінням у резюме, незалежно від сфери діяльності. Тож не забувайте про можливості для розвитку своєї команди, аби будувати ефективний бізнес з лояльною командою професіоналів!
А також ще більше корисної інформації про те, як українському бізнесу заговорити англійською, шукайте у відео!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)