Більшість тих, хто вивчає англійську, часто стурбовані через вимову. Насправді вам не потрібно звучати як носій англійської мови, щоб мати можливість нею спілкуватися. У Великобританії та інших англомовних країнах існує безліч різних акцентів. Англійська також широко використовується в таких країнах, як Індія та Сінгапур, і поступово стає глобальною мовою. Існує багато різновидів англійської мови — ви, мабуть, самі вже про це дізналися. Тому не хвилюйтеся, якщо ваша дитина не говорить з “ідеальною” англійською вимовою. Краще, якщо ваша дитина грається і відкриває звуки — це також важливий етап у вивченні мови.
Що можна робити зі своєю дитиною?
Є багато активностей, якими ви можете займатися з дитиною та тренувати вимову. Обирайте ті, які, на вашу думку, найбільше сподобаються саме вашій дитині. Постарайтеся проводити час якомога веселіше, і зупиняйтеся, коли бачите, що вашій дитині вже досить. Пропонуємо кілька ідей:
Пісні та римівки
Пісні, потішки та римівки — чудовий спосіб познайомити дітей дошкільного віку зі звуками англійської мови. Багато пісень та потішок містять повторення і тому легко запам’ятовуються. Вашій дитині не потрібно буде читати чи писати англійською мовою. Багато традиційних пісень та потішок ви знайдете тут:
Слухайте пісні, вивчайте їх разом і співайте де завгодно і коли завгодно – в машині, дорогою до школи, під час купання!
Оповідання
Слухати як хтось читає текст вголос — хороший спосіб для дітей зрозуміти, як звучать окремі слова, а також дізнатися, як звучать слова в реченнях. Якщо ви не почуваєтесь досить впевнено, щоб читати дитині вголос, тоді є історії та оповідання, які ви можете слухати разом:
Ви також можете взяти книги з компакт-дисками в бібліотеці, якщо це можливо, або придбати. Хороша ідея — обмінюватися книгами та компакт-дисками з друзями та зробити власну бібліотеку.
Ігри
Говоріть слова своїй дитині, відкриваючи рота, але не вимовляючи звуків. Чи може вона вгадати, які слова ви говорите, читаючи по губах? Це змусить дитину сконцентруватися на тому, яку форму мають губи, куди рухається язик, які м’язи працюють, коли ви вимовляєте певний звук. Коли ваша дитина зрозуміє як грати гру, поміняйтеся місцями та спробуйте відгадати, що вона каже вам.
Створіть персонажа з іменем, яке починається зі звуку, на якому ви хочете зосередитися, наприклад / дж /, що відповідає літері “J” у “Jack”. Попросіть дитину намалювати Джека, а потім разом подумайте про все, що подобається Джеку. Слова мають починатися з того самого звуку, наприклад, “juggling”, “jam”, “Japanese food”, тощо. Тепер намалюйте ці речі навколо Джека.
Пограйте в гру з римуванням, вибравши одне слово, наприклад, “chair”. Попросіть дитину намалювати слово, а поруч із малюнком напишіть (або намалюйте) слова, що містять цей звук, наприклад “hair”, “hare”, “wear”, “pear”.
Скоромовки
Спробуйте вивчити кілька скоромовок. Це може бути цікавим способом повправлятися у вимові певних звуків зі старшими дітьми. Ось кілька популярних скоромовок англійською.
- She sells sea shells on the sea shore
- A proper copper coffee pot
- Around the rugged rocks the ragged rascal ran
- Red lorry, yellow lorry, red lorry, yellow lorry
- A big black bug bit a big black bear
- Peter Piper picked a peck of pickled peppers. Where’s the peck of pickled peppers Peter Piper picked?
Ви знайдете ще більше скоромовок тут. спочатку послухайте, а потім потренуйтеся вимовляти їх. Як швидко ви зможете це зробити? Також поговоріть з дитиною, які звуки важкі, а які – схожі чи відмінні від вашої рідної мови.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Відповіді на найпоширеніші запитання про англійську та дітей
Для чого тренувати вимову?
Пам’ятайте, що діти, як правило, прекрасно усвідомлюють, що англійська мова звучить по-іншому, аніж їх рідна мова навіть у дуже ранньому віці. Дуже приємно бачити, як маленькі діти докладають шалених зусиль, щоб наслідувати те, як їх вчитель чи один із батьків вимовляє слова, які вони вивчають. До 8-9 років вони вже прекрасно усвідомлюють, як звучать різні речі. Тому молодший вік – справді чудовий для початку роботи над вимовою. Крім того, погана вимова впливає на всі чотири навички: розуміння на слух, говоріння, читання та письмо. Тому потрібно працювати над вимовою, щоб цьому запобігти.
Дітям дуже важко розмовляти, якщо вони не можуть вимовляти певні звуки або короткі фрази. Невдалим наслідком цього є те, що вони насправді уникають слів або граматичних структур, які їм важко вимовляти. В результаті цього вчителі чи батьки іноді неправильно трактують ці «прогалини» як прогалини в знаннях чи розумінні дитини.
Дітям, які мають проблеми із вимовою, дуже важко розуміти мову на слух. Вони просто не розпізнають звуки чи слова, і тому виникають проблеми з їх розумінням. Крім того, оскільки дітям доводиться сильно концентруватися під час прослуховування, вони можуть відчувати себе пригніченими, і це знову впливає на розуміння. Отже, цілком ймовірно, що саме вимова потребує більшої уваги.
Погана вимова також негативно впливає на читання та письмо. Що стосується письма, то, наприклад, діти можуть писати “where”, замість “were”. На розуміння прочитаного це також може вплинути, оскільки через неправильну вимову слів діти можуть сплутати слова та їх значення.
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)