Розділ аудіювання був доданий до ЗНО з англійської 4 роки тому, щоб перевірити таку важливу мовну навичку, як сприйняття мови на слух. Деякі технічні аспекти цієї частини іспиту часто викликають обурення учнів, оскільки вони не завжди задоволені якістю запису, рівнем гучності, а також акцентами тих, хто говорить. Проте з кожним роком ці проблеми намагаються усувати. У цій статті ми докладно розповімо, як успішно пройти аудіювання на іспиті з англійськїю: що воно являє собою, як до нього готуватися і успішно пройти.
Заздалегідь повідомляйте про проблеми
Під час вступних інструкцій перед початком виконання завдань інструктор запропонує учням прослухати фрагмент аудіозапису та перевірити якість звуку. Якщо всі учасники підтвердять задовільну якість, один з них поставить свій підпис на протоколі. Якщо в когось з учнів буде зауваження щодо якості, необхідно на цьому етапі повідомити про проблему інструктора. Тоді інструктор зобов’язаний вжити передбачених інструкцією заходів для забезпечення якісного звуку під час тестування. Випускники минулих років вже стикнулися з подібною проблемою: доводити незадовільну якість звуку після тесту запізно.
Уважно читайте інструкції
Аудіювання займає 30 хвилин загального часу, відведеного на ЗНО. Воно складається з трьох завдань різного рівня складності (від Elementary до Upper-Intermediate). Перше завдання — найпростіше, а останнє — найскладніше. Крім того, в аудіюванні є 3–5% незнайомих слів, але вони, зазвичай, не є ключовими для розуміння або ж про їхнє значення можна здогадатися за контекстом.
Усього в аудіюванні 16 питань. Аудіо програється двічі. Це значно полегшує завдання студента: перший раз слухаємо та обираємо відповідь (можна навіть навпроти обраного варіанту написати слово або вираз, які сказав спікер), другий — перевіряємо себе.
Кожне завдання необхідно починати виконувати з уважно прочитаної інструкції. В умові чітко прописано, що саме потрібно зробити: обрати слово, вираз або малюнок, відповісти на питання тощо. На жаль, іноді випускники відповідають на питання неправильно через свою неуважність.
Визначте ключові слова
Перше завдання
містить 6 питань. У перших трьох питаннях завдання №1 необхідно обрати малюнок (А, В або С), який відповідає тому, що сказав спікер під час відповіді.
Цей тип завдання призначений для перевірки вміння учня зрозуміти загальний сенс аудіо-тексту й обрати відповідь, що відповідає цій інформації, тобто, навички, потрібні в цьому завданні, також включають уміння проводити паралелі між різними формулюваннями одного й того ж сенсу (що потрібне для наступних трьох питань завдання).
Зазвичай у даному типі завдання трапляються оманливі фрази або згадуються всі три предмети з малюнків або з варіантів відповідей. Лайфхак: правильно визначте ключові слова питання, а потім оберіть потрібну картинку.
Наприклад, слухаємо аудіо й відповідаємо:
Тут ключовими словами будуть: vet, advise та start. Учневі потрібно подумки вирішити, які синоніми або схожі формулювання можуть бути використані для слова start. Важливо пам’ятати, що потрібна думка саме “vet”, а не самої дівчинки. Крім того, якщо згадуються всі три варіанти, то повинно бути якесь слово або вираз, що будуть чітко вказувати на правильну відповідь. У нашому випадку це “start small … like a fish”.
У другій трійці питань необхідно обрати варіант відповіді (А, В або С), який відповідає тому, що сказав спікер під час відповіді:
Тут, крім аналізу питання, необхідно ще подумати над синонімами до слів у варіантах А, В і С. Тобто, потрібно підбирати варіанти, що передають той же сенс, що і слова: romantic, amusing, sensational. У нашому випадку Sally говорить про “entertaining” і “people may enjoy it”.
Під час підготовки до даного завдання можна використовувати вправи з підготовки до PET (аудіювання, завдання №1).
Треба скласти ЗНО якомога краще?
Читайте питання заздалегідь
Друге аудіо-завдання
містить п’ять питань рівня Intermediate. Для кожного варіанту необхідно обрати варіант True або False.
Аудіо для даного завдання — інтерв’ю, тобто, беруть участь два спікери, але питання, зазвичай, стосуються людини, яку питають, і саме щодо її відповідей необхідно вказувати True/False.
Принцип роботи схожий на попередні завдання: читаємо питання, подумки визначаємо ключові слова та міркуємо, які слова та формулювання можуть бути використані в аудіо замість наших ключових слів. Крім того, знову відповідаємо під час першого прослуховування, а остаточно визначаємося під час другого.
Це завдання ускладнюється ще тим, що на всі питання потрібно відповісти під час прослуховування, немає можливості одразу прослухати шматок тексту, який стосується цього питання, як у першому завданні.
Більш того, питання не завжди йдуть у тому ж порядку, що й у інтерв’ю. Тобто, за ті 20 секунд, які даються на початку треку для ознайомлення з завданням, необхідно швидко прочитати всі 5 питань, щоби встигнути зорієнтуватися під час прослуховування, на яке саме питання зараз відповідає спікер.
Підготуватися до цієї частини аудіювання можна за допомогою пробних тестів PET, частина 4 (будьте уважними: у РЕТ потрібно вказувати А (true) або В (false).
Концентруйтеся на питанні
Третє завдання
— найскладніше. Воно містить 5 питань, до кожного з яких надається 3 варіанти відповідей. Історію розповідає один спікер, що це створює певні складності в розумінні: коли потрібно переходити до наступного питання.
На початку цього завдання також дається 20 секунд на читання питань та відповідей. За такий час досить складно встигнути ознайомитися з усім. Краще всього прочитати всі питання, а потім уже передивитися варіанти відповідей. Як правило, хоча б два із запропонованих варіантів будуть згадані в тексті, або й усі три.
Не лякайтеся, якщо не знаєте перекладу кожного слова, намагайтеся сконцентруватися на питаннях. Не чекайте, що варіант відповіді звучатиме саме так, як у тексті: звертайте увагу не на слова, а на значення того, про що йдеться. Інакше кажучи, головне — зрозуміти ідею виразу/речення.
Для цього завдання є дві тактики:
- Йти від зворотнього. Якщо не зовсім зрозуміло, який варіант обрати, то спочатку закреслюємо непотрібні відповіді. Наприклад:
Уривок завдання: In Cuba she realized that she has only 20 dollars in a place where only cash is accepted (варіант В). She had no idea how she was going to pay to her taxi driver. While she sat by the road trying to keep back tears, the driver offered her a place in his home for the night. The next morning, she found out that he and his wife had given up their bed for her. De Peccol says that strangers all over the world want to show you how kind and helpful they are in welcoming you to their country (варіант С – переформулювання слова hospitality).
У даному тексті згадуються другий і третій варіант, отже, перший (А) можна одразу викреслити. Далі, у варіанті С є слово reject, але спікер не згадував нічого подібного за значенням у своїй оповіді, отже, його також викреслюємо. І залишається варіант В. - Обрати варіант відповіді згідно з ключовими словами.
Уривок завдання: She left Portland, Oregon, on July 24th, 2015, supported by International Institute of Peace through Tourism and with a few sponsors.
Ця фраза з тексту точно відповідає за сенсом варіанту В із питання (financial aid — supported by a few sponsors).
Щоби підготуватися до цього завдання, можна використовувати пробні тести для PET, частина 2.
Крім того, є велика кількість сайтів, де можна послухати тексти онлайн або завантажити собі на комп’ютер. Тексти поділені на рівні, а деякі сайти пропонують питання до текстів. Наприклад:
Відповідайте на всі завдання
Якщо завдання виявилося для вас занадто складним, спробуйте вгадати правильну відповідь (це цілком можливо!). Не залишайте бланк без відповіді, адже це точно не принесе вам додаткових балів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Що потрібно знати про ЗНО з англійської.
Коментарі
[…] Как успешно сдать английское аудирование на ЗНО-2021 […]
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)