Як практикувати англійську зі своїми дітьми у повсякденних ситуаціях?

Practice English with kids

Навчати дітей – завдання не з легких, оскільки вони не навчаються звичним для нас, дорослих, способом. Ми не можемо змусити їх сидіти на одному місці й вивчати граматичні правила з підручників, адже це занадто нудно, а ще в дітей може виникнути страх перед мовою. Але ж ми цього не хочемо. Отже, їх слід навчати за допомогою незвичних, інтерактивних та цікавих способів. Використання повсякденних ситуацій — один із них. Коли ми описуємо ситуації, що трапляються з нами, та рутинні дії, це полегшує вивчення мови. Крім того, такий спосіб допомагає дітям швидше почати вільно розмовляти, адже вони зможуть з легкістю спілкуватися на будь-яку у тему завдяки такій мовленнєвій практиці. Тому завжди заохочуйте дитину спілкуватися з вами англійською мовою та з самого початку знайомте її з предметами навколо. Як це робити? Поговоримо далі.

Переваги вивчення мови через повсякденні ситуації

Ситуації, що трапляються протягом дня в умовах раннього дитинства є надзвичайно важливими для виховання та навчання дітей. Також це прекрасна можливість для вивчення мови, оскільки:

  • відбувається взаємодія між дітьми та батьками;
  • такі ситуації тривають певний час — тому є можливість довше розмовляти англійською та взаємодіяти;
  • подібні ситуації є повторюваними та передбачуваними, і тому надають можливості щоразу навчати чомусь новому та спираються на взаємодію дитини та одного з батьків.

Звичайно, повсякденні ситуації можна ігнорувати як можливості для навчання та взаємодії. Проте все ж краще використовувати будь-яку нагоду для взаємодії та спілкування з дітьми. Це дасть змогу зміцнити ваші стосунки та розвивати мовні навички дитини.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 5 запитань та відповідей про англійську та дітей

Коли і як практикувати?

Пропонуємо кілька ідей для кожної з наступних повсякденних ситуацій.

  • Прибуття та відправлення. Вітайтеся та прощайтеся англійською щоразу, коли, наприклад, відводите дитину в садок чи школу, на гурток, або ж бажайте одне одному гарного дня чи солодких снів (Наприклад, “Hello”, “Goodbye”, “Good morning/afternoon/evening”, “Goodnight”, “Sweet dreams”, “Have a nice day”). Заохочуйте розмову про те як пройшов день дитини, як вона почувається. Запитуйте “How are you?”, натомість дитина має відповісти “I’m happy/sad/hungry/angry/not so good”.
  • Ранковий та вечірній туалет. Під час цих процедур є можливість вивчити чи повторити назви частин тіла. Також кажіть, що ви робите, щоб дитина могла за вами повторювати слова. Наприклад, коли миємо руки, кажемо ‘wash, wash, wash’; чистимо зуби, і кажемо “brush, brush, brush”. Можна також поспівати пісню чи розказати віршика про те що ми робимо і навіщо.

https://www.youtube.com/watch?v=ZzAm13KsBCc&ab_channel=Cocomelon-NurseryRhymes

 

Поговоріть про одяг, його кольори, та назвіть усі предмети, які є у ванній кімнаті.

  • Перевдягання. Дайте дитині можливість вибору взуття/зняття взуття, куртки, шапки тощо. Назвіть різні види одягу, а також його кольори, фактуру, форму. Відпрацьовуйте наступні вказівки: ‘pick up your shoe’, поступово ускладнюючи їх ‘pick up your shoe and undo the straps’. Використовуйте слова, що означають місце розташування та просторову мову. Наприклад, on/off, up/down, in/out коли надаєте інструкції та описуєте предмети та дії.

Заохочуйте дітей брати активну участь у процесі та попросіть, наприклад, відгадувати, що буде далі, коли вдягаєтеся. Також можна використовувати слова, що розповідають про послідовність дій, наприклад, “first”, “second”, “then”, “last”, “now” та ін.

  • Прийоми їжі. Дозвольте дитині обирати між двома продуктами та/або напоями, при цьому діти мають сказати англійською чому вони надають перевагу (назвати слово). Говоріть про (столе) наряддя та їжу / напої, а також кольори, фактури, запахи, кількість, розміри та форми. Можна підраховувати їжу/напоїв, які ви даєте дітям. Запитайте дитину про її уподобання та улюблені місця, наприклад “What’s your favourite food/drink/restaurant/café?”. Розмовляйте про людей/місце/культуру, пов’язану з їжею/напоєм. З дитиною старшого віку можна говорити про те, як готується їжа, які в ній є інгредієнти.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Наскільки сильно батькам потрібно долучатися до вивчення англійської з дитиною

  • Підготовка до сну. Використовуйте пісні або дитячі віршики як частину режиму перед сном. Читайте або вмикайте казки англійською, та слухайте разом із дитиною. Або ж розповідайте самостійно, замінюючи слова рідної мови на англійські та попросіть дитину вам допомагати.
  • Інші ситуації також можуть стати чудовою нагодою для запровадження англійської мови в повсякденний контекст. Використовуйте чіткі інструкції, коли, наприклад, збираєте речі чи готуєтесь до чогось із дитиною. Дозволяйте дітям обирати, що ви будете робити далі, та використовуйте для цього англійську. Не забувайте коментувати усе, що ви чи дитина робить англійською. Пам’ятайте, що повторення, рутина та пісні допомагають вивчати мову.
  • Використовуйте наочність. Плакати чи картки з різними тваринами, аркуші з дитячими малюнками, зображення, що наочно показують, як відбуваються ті чи інші процедури, та стимулюють до розмови.
  • Рольові ігри. Діти не свідомо ставляться до акторської гри. Коли ми стаємо дорослими, нам може бути ніяково, тоді як для дітей це справді весело. Якщо ви практикуєте англійську мову зі своїми дітьми, пограйте у рольові ігри. Наприклад, одна людина може бути власником магазину, а інша — клієнтом. Вам може здатися безглуздим, коли ви робитимете це з іншим дорослим, але це дуже цікаво робити зі своїми дітьми, і ви обоє отримаєте хорошу практику.

Пам’ятайте, що найголовніше у вивченні англійської мови з дітьми — це проведення часу з ними. Ви справді можете допомогти своїй дитині вдосконалити англійську мову, якщо надасте якомога більше можливостей розмовляти нею. Створивши реальну підставу для спілкування англійською, ви допоможете своїй дитині почуватись більш впевненою та підготовленою не лише до іспитів з англійської мови, а й до життя загалом.

Нещодавно ми також писали про вивчення англійської з носієм мови.